|
Hodnocení bezpečnosti a spolehlivosti jaderného paliva pomocí in-core experimentů na výzkumných jaderných reaktorech
Matocha, Vítězslav ; Foral, Štěpán (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je ukázat vztah mezi bezpečností jaderného paliva, experimenty ve výzkumných reaktorech a výpočetními kódy. Práce je zaměřena na výpočetní kód Transuranus. V práci jsou představeny čtyři experimenty, které byly modelovány v kódu Transuranus. Hlavní důraz je kladen na uvolnění plynných produktů štěpení, prodloužení palivového sloupce a změnu vnějšího průměru pokrytí. Z výsledků je možné stanovit rozdíly mezi verzemi Transuranu v1m1j09 a v1m3j12 a také vliv vybraných parametrů vstupního souboru kódu Transuranus na výsledky, tak že práce přinese poznatky k možnému vylepšení výpočtu bezpečnostní analýzy palivové vsázky počítané kódem Transuranus.
|
| |
| |
|
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek trvalých horninových kotev osazených optovláknovými snímači
Chylík, Zdeněk ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na vyhodnocení zatěžovacích zkoušek trvalých horninových kotev, které jsou osazeny optovláknovými snímači. Celkem je práce rozdělená na šest částí. V první části je představeno téma a postup prací. Druhá část obsahuje veškeré informace ohledně zkoumaných kotev, oblasti, postupu zatěžování a metodiky měření. Ve třetí části je vyhodnocení výpočtové volné délky a její porovnání s oběma metodami měření. Čtvrtá část je zaměřena na vyhodnocení plášťového tření ve volné délce táhla. Pátá část popisuje chování oblasti na styku volné délky táhla s kořenovou délkou. V šesté části je uvedeno celkové zhodnocení výsledků a náměty pro možná pokračování v problematice.
|
|
Studie prodloužení tramvajové tratě do Modřic
Kuchár, Martin ; Bret, Ondřej (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout prodloužení tramvajové tratě ze stávající smyčky Komárov do Modřic. Součásti návrhu je ukončení tramvajové tratě v Modřicích, rozmístění nových zastávek a propojení se stávající tratí na ul. Vídeňská. Prodloužení tratě je navrženo na maximální rychlost 50 km/h s možností budoucího zvýšení maximální rychlosti na 80 km/h v lokalitách tomu uzpůsobených. Délka trasy je cca 6 km.
|
| |
|
Hodnocení bezpečnosti a spolehlivosti jaderného paliva pomocí in-core experimentů na výzkumných jaderných reaktorech
Matocha, Vítězslav ; Foral, Štěpán (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je ukázat vztah mezi bezpečností jaderného paliva, experimenty ve výzkumných reaktorech a výpočetními kódy. Práce je zaměřena na výpočetní kód Transuranus. V práci jsou představeny čtyři experimenty, které byly modelovány v kódu Transuranus. Hlavní důraz je kladen na uvolnění plynných produktů štěpení, prodloužení palivového sloupce a změnu vnějšího průměru pokrytí. Z výsledků je možné stanovit rozdíly mezi verzemi Transuranu v1m1j09 a v1m3j12 a také vliv vybraných parametrů vstupního souboru kódu Transuranus na výsledky, tak že práce přinese poznatky k možnému vylepšení výpočtu bezpečnostní analýzy palivové vsázky počítané kódem Transuranus.
|
| |